wait please
شکیبا باشید
کافی کافه
كافی‌كافه؛ جشنواره هيجان انگيز برای قهوه‌بازها!
66061731-2
خانهmap dividerآرشیو اخبارmap dividerفواید بری ها
فواید بری ها
فواید بری ها

بری ها جزء دسته سالم ترین غذاهایی هستند که شما بر روی کره زمین میتوانید پیدا کنید. بری ها خوشمزه ومغذی هستند و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارند.

در اینجا ۱۱ دلیل خوب برای قرار دادن بری ها در رژیم غذاییتان را بررسی می کنیم.

۱.بری ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

بری ها دارای آنتی اکسیدان زیادی هستند که باعث کنترل رادیکال های آزاد میشوند. رادیکال های آزاد ملکول های ناپایداری هستند که به عنوان فرآورده های جانبی در فرآیند های سوخت و ساز بدن تولید می شوند. داشتن مقداری کمی رادیکال های آزاد در بدن برای کمک به بدن در مقابل باکتری ها و ویروس ها ضروری است.

اگر رادیکال های آزاد وقتی به مقدار اضافی در بدن موجود باشند ممکن است به سلول های شما آسیب برسانند. آنتی اکسیدان ها میتوانند این ترکیبات را خنثی سازی کنند.

بری ها منبع غنی از انواعی از آنتی اکسیدان ها مانند آنتوسیانین ها، الاجیک اسید و رسوراترول  هستند.این ترکیبات گیاهی علاوه بر محافظت از سلول ها می توانند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد که بلوبری و رزبری دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در میان میوه های رایج است.

در واقع تعدادی از مطالعات تایید می کند که آنتی اکسیدان های موجود در بری ها می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند.

در یک مطالعه بر روی مردان سالم مشخص شد که مصرف ۳۰۰ گرم در روز از بلوبری می تواند به دی ان ای سلول ها در مقابله با رادیکال های آزاد کمک نماید.

نتیجه گیری: بری ها سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند آنتوسیانین می باشند که می تواند از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مراقبت نماید.

۲.بری ها میتوانند قند خون را تنظیم نمایند و حساسیت به انسولین را بهبود بخشند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که بری ها می توانند از سلول های بدن در برابر قند خون بالا مراقبت نمایند، حساسیت در برابر انسولین را افزایش دهند و در زمان مصرف وعده های با کربوهیدرات بالا، قند خون و انسولین را تنظیم نمایند.

اساسا این اثرات مثبت هم در افراد سالم و هم در افراد دارای مقاومت نسبت انسولین دیده می شوند.

در یک مطالعه بر روی زنان سالم نشان داد که مصرف ۱۵۰ گرم از مخلوطی از بری ها  با نان منجر به کاهش ۲۴ تا ۲۶ درصدی کاهش سطح انسولین در مقایسه با مصرف نان خالی می شود.

علاوه بر این، در مطالعه ای که بر روی افراد دارای حساسیت انسولین و چاق انجام شد مشخص گردید که استفاده از اسموتی بلوبری به مدت شش هفته و دو بار در روز حساسیت نسبت به انسولین را نسبت به استفاده از اسموتی بدون بری ارتقا می بخشد.

نتیجه گیری: زمانی که بری ها همراه با غذاهای دارای کربوهیدارت زیاد مصرف شوند یا زمانی که به اسموتی اضافه شوند، باعث بهبود قند خون و پاسخ انسولین می شوند.

۳.بری ها سرشار از فیبر هستند

بری ها منبعی غنی از فیبر هستند که این فیبر ها شامل فیبر های محلول نیز می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف فیبر های محلول، حرکت غذا را در سیستم گوارشی آهسته می کند و باعث می شود تا گرسنگی کمتر احساس شده  و احساس سیری در فرد پیدا شود. این امر ممکن است منجر به کم شدن کالری ورودی به بدن شده و کنترل وزن را آسان تر کند.

علاوه بر این، فیبر ها می توانند میزان کالری جذب شده از غذاهای ترکیبی را کاهش دهند. در یک مطالعه مشخص شد که دو برابر شدن میزان فیبر مصرفی میزان کالری جذب شده را می تواند تا ۱۳۰ کالری در روز کمتر کند.

همچنین میزان فیبر بالای بری ها به این معنی است که آن ها قابل هضم هستند یا میزان کربوهیدرات خالص آن ها کم است.  میزان کربوهیدرات خالص از کم کردن میزان فیبر مصرفی از کربوهیدرات مصرفی بدست می آید.

در این جا میزان کربوهیدرات و فیبر در هر فنجان از بری های مختلف را مشخص کرده ایم:

رزبری: ۱۵ گرم کربوهیدرات که ۸ گرم از آن فیبر است.

شاه توت: ۱۵ گرم کربوهیدرات که ۸ گرم از آن فبر است.

توت فرنگی: ۱۲ گرم کربوهیدرات که ۳ گرم از آن فیبر است.

بلوبری: ۲۱ گرم از کربوهیدرات که ۴ گرم از آن فیبر است.

به دلیل میزان کربوهیدرات خالص کمی که بری ها دارند، به عنوان غذاهای کم کربوهیدرات شناخته می شوند.

نتیجه گیری: بری ها منبعی غنی از فیبر هستند که به کاهش اشتها کمک کرده، حس سیری را افزایش میدهد و میزان کالری های که بدن شما از وعده های غذایی ترکیبی جذب میکند را کاهش میدهد.

۴.بری ها بسیاری از مواد مغذی بدن را تامین می کنند.

بری ها دارای کالری کمی هستند و بسیار مغذی هستند. علاوه بر این که سرشار از آنتی اکسیدان هستند،  دارای میزان بالایی ویتامین و مواد معدنی نیز هستند.

بدون در نظر گرفتن میزان ویتامین سی، بری ها از لحاظ میزان انواع ویتامین و مواد معدنی تقریبا یکسان هستند

میزان کالری بری ها از ۴۹ کالری برای توت فرنگی تا ۸۴ برای بلوبری متفاوت است و نشان می دهد که برخی از انواع بری ها دارای کمترین میزان کالری در بین میوه ها هستند.

نتیجه گیری: بری ها سرشار از انواع گوناگونی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند مخصوصا ویتامین سی و منگنز و در همان حین بسیار کم کالری نیز هستند.

۵.آنتی اکسیدان های موجود در بری ها با التهاب مقابله می کند.

بری ها دارای اثر ضد التهابی قوی هستند. التهاب روش بدن برای ایجاد سپر دفاعی علیه عفونت ها یا جراحت ها می باشد. اگرچه، زندگی مدرن باعث شده که التهاب پایدار و اضافی به دلیل میزان بالای استرس و میزان فعالیت فیزیکی ناکافی و انتخاب غذاهای ناسالم در بدن ایجاد شود. برخی عقیده دارند که این نوع از التهاب مزمن باعث ایجاد دیابت، بیماری قلبی، چاقی و سایر بیماری ها می شود.

التهاب در بدن با اندازه گیری تغییرات در برخی از نشانگر ها مانند اینترلوکین ۶(IL-6) و پنتراکسین(CRP) اندازه گیری می شود. سطوح بالای پنتراکسین باعث خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی می شود.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در بری ها در پایین آوردن نشانگر های التهاب کمک میکند.

نتیجه گیری: بری ها میتوانند باعث کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و شوند.

۶.بری ها در کاهش کلسترول خون موثر هستند.

بری ها برای سلامتی قلب مفید هستند.

بری سیاه و توت فرنگی میزان کلسترول را در افراد چاق و کسانی که مبتلا به سندروم متابولیلک هستند، کاهش می دهد.

علاوه بر این ، بری ها ممکن است از آسیب وارد شدن یا اکسیده شدن کلسترول های LDL که به نظر می رسد از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی به شمار می رود جلوگیری نمایند.

در یک مطالعه کنترل شده، زمانی که افراد تحت بررسی ۵۰ گرم پودربلوبری را برای ۸ هفته مصرف کردند، میزان کلسترول LDL آن ها تا ۲۸% کاهش یافت.

نتیجه گیری: بری ها میزان کلسترول LDL را کاهش می دهند و از اکسیده شدن کلسترول های LDL جلوگیری می کنند.

۷.بری ها برای پوست مفید هستند.

علاوه بر مزایای بیشماری که بری ها برای سلامت بدن دارند میتوانند از چین و چروک پوست جلوگیری نمایند.

این امر منطقی است چراکه آنتی اکسیدان های موجود در بری ها به کنترل رادیکال های آزاد کمک می کنند این رادیکال های آزاد یکی از دلایل مشکلات پوستی هستند و باعث پیری پوست می شوند.

اگرچه در این باره تحقیقات زیادی صورت نگرفته است به نظر می رسد که آلاجیک اسید ماده اصلی در بری هاست که به سلامت پوست کمک می کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها با ایجاد مانع در برابر تولید آنزیم هایی که باعث شکسته شدن کلاژن در زمان قرار گرفتن در برابر نور خورشید می شوند، از پوست محافظت می کنند.

کلاژن پروتئینی است که بخشی از ساختار پوست را تشکیل می دهد. این پروتئین به پوست اجازه کشیده شدن و در عین حال استوار ماندن را می دهد. زمانی که کلاژن آسیب می بیند پوست ممکن است سست شده و چین و چروک بر روی پوست پیدا شود.

در یک مطالعه مشخص شد که با مالیدن آلاجیک اسید بر روی پوست بدون موی موش ها که در معرض نور فرابنفش به مدت ۸ هفته قرار داشتند، میزان التهاب در آن ها کاهش یافت و از آسیب دیدگی کلاژن پوست آن ها جلوگیری کرد.

نتیجه گیری: بری ها دارای آنتی اکسیدان الاجیک اسید می باشند که به کاهش چین و چروک پوست و دیگر مشکلات پوستی که به دلیل قرار گرفتن در مجاورت نور خورشید ایجاد شده اند کمک می کند.

۸.آنتی اکسیدان های بری ها می توانند از سرطان جلوگیری نمایند.

چندین آنتی اکسیدان در بری ها، که شامل آنتوسیانین، آلاجیک اسید و رسوراترول می باشند، ممکن است از سرطان جلوگیری نماید.

مطالعاتی که بر روی انسان ها و حیوانات صورت گرفته نشان می دهد که بری ها میتوانند از سرطان های مری،  دهان، سینه و روده بزرگ جلوگیری کنند.

در یک مطالعه بر روی۲۰ فرد مبتلا به سرطان روده بزرگ که ۶۰ گرم از پودر رزبری را به مدت ۱ تا ۹ هفته مصرف می کردند، مشخص شد که نشانگر های تومور در برخی موارد رو به بهبودی گذاشته اند.

مطالعه دیگری نشان داد که تمام انواع توت فرنگی ها اثر محافظتی و قوی بر روی سلول های سرطانی کبد دارند صرف نظر از این که میزان آنتی اکسیدان موجود در آن ها کم یا زیاد باشد.

نتیجه گیری: بری ها نشانگر هایی را که با رشد تومور در حیوانات و انسان ها مرتبط هستند را در تعدادی از انواع سرطان ها کاهش می دهند.

۹.بری ها را می توان با تمامی رژِیم ها استفاده کرد.

 خوشبختانه، بری ها را در بسیاری از رژیم ها میتوان مورد استفاده قرار داد. اگرچه، افراد با رژِیم غذایی کم کربوهیدرات و رژیم کتوژنیک اغلب از میوه خودداری میکنند، ولی می توانند از میزان مناسبی بری در رژِیم غذایی خود استفاده کنند. به عنوان مثال نصف فنجان رزبری کمتر از ۴ گرم کربوهیدرات قابل هضم در خود دارد. میزان فراوانی  از بری می تواند در رژیم غذایی پالئو، مدیترانه ای، گیاه خواری استفاده شود.

افرادی که می خواهند وزنشان را کم کنند، می توانند از بری ها که بسیار کم کالری هستند، در وعده های غذایی، میان وعده ها و دسرهایشان استفاده کنند.

تنها افرادی که بایستی از مصرف بری ها اجتناب کنند کسانی هستند که نیاز به رژیم های غذایی کم فیبر دارند و همین طور کسانی که نسبت به بری ها آلرژی دارند که واکنش های آلرژیک به توت فرنگی در بین موارد منع مصرف رایج تر هستند.

نتیجه گیری: بری ها را می توان همراه با بسیاری از رژیم ها مصرف کرد زیرا میزان کالری و کربوهیدرات در آن ها کم است و  اغلب به شکل خشک و پودر در دسترس هستند.

۱۰. بری ها در سلامت عروق نقش دارند.

علاوه بر پایین آوردن کلسترول، بری ها می توانند فواید دیگری نیز برای سلامت قلب داشته باشند. یکی از این فواید عملکرد بهتر رگ های قلب می باشد.

سلول هایی که لایه درونی رگ های خونی شما را می سازد، سلول های درون رگی نامیده می شوند. این سلول ها می توانند فشار خون را کنترل کنند، از ایجاد رسوب در رگ های قلب جلوگیری نمایند و عملکرد های مهم دیگری نیز دارند.

التهاب اضافی میتواند این سلول ها را آسیب برساند و از عملکرد مناسب آن ها جلوگیری نماید. به این مشکل نقص اندوتلیال می گویند و یکی از علل اصلی بیماری قلبی است.

با مطالعاتی که بر روی افراد سالم، افراد دارای سندرم متابولیک و افراد سیگاری انجام شده مشخص شده که بری ها عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشند.

در یک مطالعه کنترلی بر روی ۴۴ فرد مبتلا به سندرم متابولیک مشخص شد که عملکرد اندوتلیال افرادی که از اسموتی بلوبری به صورت روزانه استفاده می کردند در مقایسه با کسانی که از اسموتی بدون بلوبری استفاده می کردند بسیار بهبود یافت.

یک مطالعه نشان داد که پختن بلوبری ها میزان آنتوسیانین آن ها را کاهش می دهد ولی میزان آنتی اکسیدان کلی در آن ها ثابت باقی می ماند. عملکرد رگ های قلب در کسانی که از بری های پخته شده یا خشک شده به روش انجمادی استفاده می کردند نیز بهبود یافت.

نتیجه گیری: در چندین مطالعه مشخص شده است که بری ها در افراد سالم، افراد دارای سندرم متابولیک و افراد سیگاری باعث بهبود عملکرد عروق می شود.

۱۱. بری ها به تنهایی یا همراه با غذاهای سالم خوشمزه هستند.

خوشمزه بودن بری ها غیر قابل انکار است. از این میوه ها میتوان دسر یا میان وعده های بسیار شگفت انگیزی درست کرد چه این که از یک نوع بری استفاده کنید یا از مخلوطی از دو یا چند بری استفاده کنید.

اگرچه بری ها به طور طبیعی شیرین هستند و نیاز به هیچ نوع شیرین کننده ای ندارند، افزودن مقداری خامه ویپ زده شده یا خامه سنگین می تواند باعث عالی شدن دسرهای بری دار شود.

برای تهیه یک صبحانه خوشمزه شما میتوانید پودر بری را بر روی ماست یونانی، پنیر کاتیج یا پنیر ریکوتا بریزید و به همراه مغز آجیل ها استفاده کنید.

یکی دیگر از راههای استفاده از بری در رژیم غذاییتان استفاده از آن به عنوان سالاد است.

نتیجه گیری: بری ها به تنهایی یا به همراه خامه یا دیگر مواد غذایی بسیار خوشمزه هستند.

جمع بندی کلی:

بری ها مزه عالی دارند، بسیار مغذی هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند. با استفاده منظم از بری ها در رژیم غذاییتان، سطح کلی سلامتیان را ارتقا داده و از این میوه های خوشمزه نهایت لذت و استفاده را ببرید.

منبع : https://berryno.ir/

درباره فروشگاه کافی کافه

تجارت قهوه دومین تجارت بزرگ دنیاست و این نوشیدنی اعجاب انگیز، نوشیدنی اصلی بخش بزرگی از جمعیت دنیاست. ما در کافی کافه بر آنیم تا ضمن اطلاع رسانی و ارائه مطالب آموزشی در مورد قهوه و دستگاههای مرتبط با آماده سازی آن، نسبت به فروش مستقیم انواع قهوه، دمنوش، چای و تجهیزات مرتبط اقدام نمائیم.

در کافی کافه تمرکز بر ارائه محصولات باکیفیت با قیمت مناسب است و تلاش داریم تا آخرین تحولات و محصولات مرتبط با قهوه و تجهیزات را به مخاطبان گرامی ارائه نمائیم.

نماد اعتماد الکترونیکی فروشکاه اینترنتی کافی کافه
مدرک عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی فروشگاه اینترنتی کافی کافه
logo-samandehi
Bank Saman
Bank Pasargad
© کلیه حقوق معنوی وب سایت متعلق به کافی کافه می باشد. طراحی شده توسط طراحی فروشگاه اینترنتی داتک
شکیبا باشید ...